Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC3593106   Dinàmiques inclusives per a l'atenció a la diversitat a l'aula
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   1/5/2024 - 24/5/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   59AO Dinàmiques inclusives per a l'atenció a la diversitat a l'aula
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/05/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   En aquest curs trobareu diferents tècniques i recursos per a tenir una activitat docent més relaxada.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/059-dinamiques-inclusives-per-a-latencio-a-la-diversitat-a-laula/
  
Objectius   Objectiu principal:
Promoure l'atenció a la diversitat cultural a l'aula per al professorat de primària i secundària

Objectius específics:
Apreciar les diferents realitats culturals de l'alumnat i valorar positivament la riquesa intercultural que aporta la convivència entre diferents cultures.
Promoure la participació i interacció positiva en la relació entre l'alumnat de cultures diferents per afavorir un context d'inclusió entre iguals a l'aula.
Desmuntar els estereotips establerts que perjudiquen la convivència educativa.
Construir dinàmiques grupals que sensibilitzin l'alumnat sobre les dificultats de cada persona.
Identificar situacions de desigualtat a l'aula i dissenyar estratègies que ajudi a l'alumnat a empatitzar, a ser tolerant i inclusiu.
  
Continguts   Tema 1: Diversitat i interculturalitat.
Definició de diversitat i interculturalitat. Materials didàctics per treballar la interculturalitat a l'aula.
Propostes de dinàmiques grupals per a utilitzar a l'aula.


Tema 2: Diferències culturals a l'aula.
Desigualtats a l'aula. Igualtat de gènere. Diagnòstic de la nostra classe
Propostes de dinàmiques grupals per a utilitzar a l'aula.



Tema 3: Com fer front als conflictes culturals a l'aula
Prevenció dels conflictes. Antirumors. Migració.
Propostes de dinàmiques grupals per a utilitzar a l'aula.

Tema 4: Metodologies inclusives
Treball cooperatiu. Aprenentatge cooperatiu.
Propostes de dinàmiques grupals per a utilitzar a l'aula.

Tema 5: Proposta didàctica per l'alumnat
Proposta d’una activitat personalitzada per portar a terme dintre de la meva aula
  
Formador/a   Montserrat Fresno Marcos
  
Avaluació   La persona participant va duent a terme totes les tasques proposades, l'avaluació serà tasca superada o bé, tasca per superar.
Per exemple:

Exemple de tasca i avaluació del tema 2:
“Binta i la gran idea” és un documental realitzat per Unicef amb l'objectiu de promoure el dret a l'educació. De vegades no ens és fàcil identificar les desigualtats d'altres cultures, com és el cas de la Binta, una noia senegalesa de 12 anys que vol estudiar, però el seu pare no li deixa. Haureu de visualitzar aquest documental de 29 minuts, i després respondre a les preguntes proposades. Aquesta activitat ens facilitarà el debat sobre el dret a l'educació des d'una perspectiva cultural diferent de la nostra. És un exercici de reflexió que es pot aplicar a classe per engegar un debat sobre les dificultats que tenen infants d'alguns països que no tenen assegurat el dret a l'educació.
En resum, les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en pdf.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas, l’avaluació serà quantitativa, sempre qualitativa.

  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).